Robo vysávač a domácnosť


Výrobca robotického vysávača Roomba od iRobot chce v budúcnosti predávať firmám pôdorysy domovov zákazníkov za účelom ďalšieho zisku. Robotický vysávač dokáže dokonale zmapovať celú domácnosť a pre ďalších výrobcov smart zariadení do domácností tak poskytnúť dôležité informácie.
vysavač na koberci
Colin Angle, šéf iRobot povedal pre agentúru Reuters, že svoje mapy by mohol poskytnúť za niekoľko rokov trom veľkým hráčom – Amazon, Apple a Google. Nikto z nich však túto informáciu zatiaľ nekomentoval. Mnohé robotické vysávače nedokážu mapovať terén tak, ako Roomba od iRobotu, nakoľko je ich robot vybavený infračerveným alebo laserovým snímačom krátkeho dosahu na detekciu terénu a vyhnutie sa prekážkam. Plus pridal neskôr fotoaparát, nové snímače a softvér, ktorý mu umožnil mapovať a sledovať terén. Dokáže sa zastaviť, vrátiť sa späť do doku a dobiť sa. Podľa analytikov však môže mať spoločnosť iRobot problémy s ochranou súkromia spotrebiteľov.
Podľa výkonného riaditeľa Open Rights Group, Jima Killocka, je toto jasný príklad, ako navonok nevinné zariadenia smart domácnosti môžu časom profitovať zo súkromných informácií spotrebiteľov. Podľa neho by mali spoločnosti zaobchádzať s takými to údajmi z domácností ako keby išlo o osobné údaje, a zabezpečiť, aby sa takéto informácie nezneužívali.
luxování v čepici
Na mieste je podľa neho uplatnenie etického prístupu namiesto dodržiavania minimálnych právnych požiadaviek. Angle však tvrdí, že spoločnosť iRobot neplánuje predávať tieto údaje bez povolenia svojich zákazníkov. Avšak podľa zmluvných podmienok, s ktorými zákazníci musia súhlasiť, má firma práve predávať tieto údaje. Totiž, pri registrácii do aplikácie spoločnosti zákazníci súhlasia s politikou ochrany osobných údajov spoločnosti.

Robo vysávač a domácnosť
Ohodnoťte příspěvek